Saturday, June 7, 2008

3 Bulan Di UKM

Salam Wa Barakat kepada semua yang sudi menyinggah ke blog saya ini.Sudah lama tidak menulis di blog maklumlah sibuk sedikit.Saya kini berada di UKM untuk membuat persediaan ke Mesir kira-kira bulan 10 nanti.Persediaan 3 bulan di UKM-saya perlu belajar semula Bahasa Arab tetapi kali ini lebih kepada komunikasi ammiah (bahasa pasar arab).Saya dan rakan-rakan tajaan MARA yang lain tidak perlu bersusah-susah untuk belajar Biology,physic dan chemistry seperti pelajar yang membuat persedian di INTEC dan KKT.Kami hanya belajar Bahasa Arab Ammiah sahaja.Agak rilek sedikitlah berbanding pelajar-pelajar di tempat lain.

3 bulan ini memang kami akan dilatih bercakap arab ammiah sahaja.Selain itu berkenalan dengan teman-teman baru dan suasana baru menjadikan diri saya lebih berhati-hati dalam kehidupan ini.Dunia luar lebih besar cabarannya.Hanya bekalan ilmu dan jati diri yang tinggi sahaja dapat menjadikan diri kita lebih kuat bisa menempuh semua cabaran yang mendatang.

Buat rakan-rakan yang sudah memasuki alam matrik,dan Pra-U saya ucapakan semoga berjaya,ingatlah semasa berdoa jangan lupa masukkan nama sahabat-sahabat kita sekali untuk kejayaan bersama.Buat sahabat yang jauh di Matrik P.Pinang(Basith) - Semoga berjaya menjadi YDP JawatanKuasa Majlis Perwakilan Pelajar di sana..(bertanding minggu depan...aku pangkah kau basith..nanti aku bawak pengundi hantu!!! heheh )
Ammar Sahrim ( Ketua Medic di USIM NILAI)...Ashraf Syafiq ( Ketua Akaun di USIM NILAI)-semoga menjadi ketua yang hebat

InsyaAllah,dengan adanya pemuda dan pemudi yang mempunyai fikrah Islam,saya pasti ISLAM akan berjaya satu hari nanti.

Wassalam

2 comments:

Anonymous said...

salam akh. wah dah gerak eh? bagus bagus. nanti agak2 dah handal ckp arab ammiah tu ajar la aku sikit. boleh aku berborak dgn ustaz razak. heeh

Ridzwan Vatsaloo said...

arab ammiah tu ape bende.