Monday, February 23, 2009

"HIDUP INI MEMANG PAYAH"




Layarkan kehidupan
ke destinasi pilihan
nikmatilah keindahan
yang tak dijanjikan.

Hayatilah keperitan
baru bisa mengertikan
kemanasian, kebesaran
rahsia kebenaran.

Yang tinggal kita mencari
hidupnya tanda misteri
kita tafsirkan
sukar diertikan

(CHORUS)

Hidup ini memang payah
kadang gelap kadang cerah
hati ini jika resah
siksa jiwa takkan sudah

Hidup ini memang payah
kuterima kuberserah
hati ini bila pasrah
yang susah bisa mudah
oooo...

Bersama yang susah
adanya mudah...
bersama yang susah...
mudah...

Arus deras kehidupan
dikejar dan ditinggalkan
terima yang ditakdirkan
tulus kesyukuran
dalam jiwa perperangan
duka resah sendirian
kita dalam pengorbanan
pinta keampunaan.

Yang tinggal kita mencari
hidupanya tanda misteri
kita tafsirkan
sukar diertikan

(CHORUS)
ulang

Lagu :Yasin Sulaiman
Album :Arus Qudus 2009

Lirik lagu ini cukup memberi impak kepada diri saya,sungguh mendalam.Cukup suka lirik lagu ini dan alunannya.Maksud yang memberikan kita semangat untuk melakukan sesuatu perkara untuk mencapai matlamat utama iaitu keredhaan Allah.Harap antum semua dapat menghayati lirik lagu ini.Kredit untuk Bro Yasin lagu-lagu untuk album kali ini saya tabik.Teruskan perjuangan bro!.

2 comments:

makman said...

hemmm,
ni jiwang nak peksa lah ni..
lagunyer pun syahdu2.....

Dalam hidup mesti ada cabaran,halangan dan rintangan.hatta nak makan pun sebenarnyer ade cabaran...nak beli dulu barang...nak berjalan kluar kekedai, pastu nak masak...kan cabaran tu...

katakanlah taknak masak...nak beli aje,still kene berjalan kekedai jugak...cabaran jugak......

apatah lagi untuk menuntut ilmu allah...tak kesahlah apa2 ilmu pun..nak hafal...nak fahamkan...semuanyer susah...nak hafal quran pun lagi susah..tapi istimewanya kita ...kita ada aqal.aqal lah yg bertindak ke arah waras atau tak warasnya terhadap sesuatu tindakkan.

main point nyer...
pengalaman mengajar kita erti kehidupan...utk jadi bersyukur,utk jadi tabah,utk jadi sabar...utk jadi lebih tolerate...lebih dekat dgn pencipta sebab selalu mengharapkan pertolongan dari NYA.
utk nak jadikan sbiji permata/berlian kita kene bakar dgn kepanasan yg entah berapa..baru permata/berlian tu berkilau2 cantik..mcm tu gak dgn kita...bila kita dah merasakan kesusahan/kepayahan..baru kita rasa lebih rapat dan dekat dgn ALLAH..maka lebih better life kita."Setiap kesusahan,pasti ada kemudahan"..ini janji ALLAH..percaya dan yakinlah.

percaya dan yakin tu plak tak leh lah duduk saja..mesti diiringi dgn usaha gigih dan tawaqqal...
--juga dalam hidup ni mudahkanlah org lain insyaallah Allah akan mudahkan jalan kita..----

mas syarep said...

dengo ckp mak ko tu man..
org yg lbh berpengalaman dr kite tu..bkn calang2 org yg nulis ni..mmg btul ape makcik tu ckp..n yg plg best perumpamaan makan..hehe

tp..menyambut penulisan encik rahmanD ni..sy juga menulis tentang hal ini dlm blog saya..slmt berkunjung ya..hehe..

hidup xseronok klo asik seronok jer..hidup xseronok klo xde masalah..klo xde masalah sgt..mesti nk cari masalah gak..xtau apsal..fitrah agaknyer..