Saturday, October 11, 2008

Harapan dan Impian

Setiap insan yang dilahirkan pasti mempunyai impian dan cita-cita dalam hidup.Bagi mereka yang memahami dan mengerti erti kehidupan yang sebenar,pasti meletakkan impian mereka ialah syurga Allah di pengakhiran hidup mereka.Sedangkan terdapat juga segelintir manusia yang menjadikan keseronokkan dan kemewahan dunia sebagai impian mereka.

Namun begitu sahabat,dalam mengejar impian tersebut,banyak rintangan dan dugaan yang pasti kita lalui.Firman Allah dalam surah Al-Ankabut ayat 2 maksudnya:

"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan,'Kami telah beriman,'dan mereka tidak diuji".


Maka dengan mihnah dan cabaran yang bakal dihadapi ini kita sama-sama mengutip segala pengajaran dan sedikit demi sedikit meningkatkan keimanan dan ketaqwaan kepada Allah.




AKTIVITI TERKINI
Alhamdulillah,minggu orentasi baru bermula di University Iskandariah.Dalam tempoh seminggu ini pelajar akan diberi taklimat mengenai sistem pengajian dan ada juga slot-slot motivasi yang dikendalikan oleh abang dan kakak senior.InsyaAllah sesi kuliyah akan bermula 18/10 dan maknanya perjalanan saya baru bermula.Masih jauh dan persediaan mental dan fizikal perlu dipersiapkan dengan betul.


TAG RAYA LAGI
Terima kasih Ammar Sahrim dan Amirul Caliph 14 sebab tag hari raya dan bagi yang masih sibuk beraya jangan lupa amalan sunat yang sangat digalakan di bulan syawal ini iaitu puasa 6
hari.


EXAM
Bagi rakan-rakan yang tengah dan akan menduduki peperiksaan,saya doakan moga-moga antum berjaya dengan cemerlang dan teruskan usaha dan perjuangan antum semua.

Adik-adik tingkatan 3 yang akan menduduki peperiksaan PMR,selamat menduduki peperiksaan saya ucapkan.Tidak ada siapa yang boleh bantu antum semua kecuali Allah yang berkuasa.Doa selalu untuk diri dan rakan-rakan yang lain.Minta restu ibu ayah serta minta guru-guru halalkan ilmu yang telah diberikan.


GAMBAR

wajah-wajah kami

pantai syatby Iskandariah


lontaran jauh ke laut

ketenangan kami ditepi pantai yang indah

"umur semakin bertambah,Masa pantas berlalu"-Nik Kito

bee hun yang lazat dibuat oleh kami...

juara makan

3 comments:

Anonymous said...

salam,
gambar pantai syatby-iskandriah tu cantik n unik....sunset,desiran laut, n awan....memang sesuai utk bersajak...wuakahkah...teruskan berkarya...bila dah start kelas....concentrate lah plak pd study...manjaddawajadda......

Unknown said...

cantik gle man sunset kat tepi pantai.mmg tiap2 hr bole lyn syahdu la sambil tules lagu.heh

Rahman D said...

hahah...mmg cantik..cuma belum berkesempatan nak mandi hhehe