Wednesday, December 24, 2008

Sumpahan Kasut


Kasut Kusam

Telah dihadiahkan sepasang kasut kusam

di dalamnya tertadah nanah sengsara

darah derita.

Lantas kau lontarkan dendam Baghdad

buat sedu si kecil yang masih menuntut bukti

pada petualang yang tersenyum

terus membisu.

Rahman D
Iskandariah,Mesir

11 comments:

Isyraf Imrani said...

salam..hmm ni dia citer pasal ape yer??ape dia sumpahan kasut tu??

makman said...

salam,
bila cerita kasut ni nak masuk utusan ni.......akan terus menanti dan membeli setiap pagi ahad......hahahah

Anonymous said...

huhu..

sumpah menyumpah..

sumpah seranah..

sumpah ditumpahkan akan darah.

tidak beku dek nanah.

itulah sumpah..

-tepet-

auzaie said...

Dendam Baghdad
bilakah akan terlerai
dek derap kasut tentera penjajah?

Lurhaf said...

waa~!! sekarang jelas dah kowt penggunaan ayt ringkas tapi padat,., mantap2,., sket jek nta tulis., tapi, maksud die mendalam and padat,., seriously, ana kena blaja ngan anta,., huhuhu,., nway, thx yer bagi pendapat utk sajak ana tuh,.,

jom2~!! same2 beli kasut baling kat bush,., baling reramai baru best,., huhuhuhu,.,

~salam ^_^

fathiyyah said...

salam rahman..

yang tuan punya kasut ni alkisah yang baling kat Bush tu yaapasal sidang akhbar kat Iraq baru-baru ni kan?

akak agak je

:)
salam maal hijrah dari bumi Cairo..

mas syarep said...

man..

ade lawak yg dibuat oleh ikhwah iraq di uia.."abis la kasut raya aku..si kusam pinjam kasut raya aku dia pegi buat baling kat bush plak..pegi USA laa kasut raya aku tu"..aku dengo..berguling2 aku dibuatnya..ahahahha!!

tgk man..jihad tu..xkenal org..xkenal tmpt..xkenahl alat apa yg ada..walau kerana kasut pun..Allah dh janjikan syurga utk dia..pasti syurga yg dia dpt..

naseb baek ar kusam bkn syiah..klo x nnti maunyer diorg buat satu tmpt nmenyer "jamrah bush"..hahaha!!

Isyraf Imrani said...

hahaha...bush kena baling kasut kan..

mas syarep said...

ksian bdak isyraf ni..lmbt skit ar pick-up dia..xpe2..slow..nnti dh beso..mesti power nyer..

Isyraf Imrani said...

hahahaha...sori2..ana ni lmbt sket huhuhu..tp ana tgk bush kena blg kasut tu..kat tv..huhu..

amjad said...

salam..
mmg mantap la bro sajak nie...
puitis..
mendalam..
bleh ler ajar2 skit camner nak hasilkan puisi sebegini mantop

www.amjad88.blogspot.com